پرده ورتیلاین چیست؟
نوشته شده توسط : atiemoeini

پرده ورتیلاین چیست؟

امروزه پرده ورتیلاین یکی از جدیدترین انواع پرده ها می باشد . پرده ورتیلاین (Vertiline) یا زبرا عمودی، همان پرده‌ حریر با مکانیزم جدید، مدرن و بسیار کاربردی است. جنس پارچه پرده ورتیلاین از پلی استر است.

کیفیت و تراکم بافت در این نوع از پرده‌ ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. و این دو مورد از عواملی است که بر هزینه این محصول موثر است و توصیه می شود در زمان خرید و مقایسه حتما به آن ها دقت نمایید. پرده ورتیلاین به آستر و زیر پرده نیازی نداشته و به آسانی قابلیت سایه و روشن شدن را دارد.

قابلیت شست و شو از دیگر مزیت های پرده ورتیلاین بوده است. پرده ورتیلاین با توجه به رنگ بندی متنوع و بی نظیری که تقریباً حدود ۳۳ رنگ که دارد، نقش برجسته‌ ای را در طراحی داخلی ساختمان ایفا می کند. پس بنابراین با ترکیب رنگ اسلاید های آن با دکوراسیون منزل و مبلمان، می توان فضای داخل خانه را شیک تر و لوکس تر نمود.

خصوصیات پرده ورتیکال ( ورتیلاین )

شکل پرده ورتیلاین از قرار گرفتن پنل های منظم در کنار هم که حالت جداگانه ای دارند، تشکیل شده است که برای تنظیم میزان نور، به صورت دستی و یا برقی هدایت می شوند. می توانید برای باز و بسته کردن پرده از هر یک از پنل ها که بخواهید، به صورت دلخواه استفاده نمایید. نام گذاری این پرده به زبرای عمودی به دلیل ساختار حرکتی این پرده می باشد.

همانطور که در پرده های زبرا دیده می شود، صفحات و برش های مستطیلی تشکیل دهنده پرده که از یک لایه تور و یک لایه پارچه ساخته شده اند، می چرخند تا در حالت های مختلف قرار گرفته و نور ورودی را کنترل کنند.

پرده ورتیلاین یا ورتیکال همانند پرده های زبرا از نوار های باریک پارچه درست شده اند. ولی با این تفاوت که حالت عمودی داشته و پنل ها به حالت نیم حلقه های استوانه ای در کنار یکدیگر بر روی چوب پرده و یا ریل مخصوص پرده قرار گرفته و تنظیم می شوند.

این ریل ها می توانند در جهات مختلف چرخش داشته و ضخامت های متفاوت و میزان نوردهی گوناگونی را برای پرده ایجاد نمایند. این برش ها از یکدیگر جدا بوده و در جهات و زوایای مختلفی قرار می گیرند. هر یک از این زوایا کارایی خاص خود را داشته و حالت های ویژه ای را در پرده به جهت عبور نور و میزان دید در فضا، برای مصارف خاص ایجاد خواهند نمود.

مزایای پرده ورتیلاین

یکی از بهترین مزیت های پرده ورتیلاین شست و شوی آسان آن است.

اغلب پرده ها در هنگام شست و شو آسیب می بینند از جمله نخ کش شدن پرده. ولی این نوع پرده مقاومت خوبی دارد و با رعایت نکات اصولی می توانید آلودگی های روی پرده را پاک کنید.

از دیگر ویژگی های این پرده کنترل کردن نور در مکان های مسکونی یا مجتمع های تجاری است. با استفاده از زنجیری که در یک سر از پرده کار گذاشته شده می توان میزان حجم نور ورودی رو کاهش و افزایش داده و سختی هایی مانند کنار زدن کامل پرده و… را نخواهید داشت.

این پرده به دوخت نیازی نداشته و دسترسی شما به پنجره و یا پشت پرده رو بسیار راحت تر می کند. بدین ترتیب یکی از محل هایی که برای این پرده مناسب بوده است در ورودی بالکن و یا پاسیوی منزل است.

شما عزیران میتوانید برای خرید پرده و سفارش دوخت پرده به سایت مصطفی عامری مراجعه نمایید.





:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: